fredag 6 februari 2015

L A T E L Y.



förra helgen gick i lyxens tecken.
jag gav mannen en middag på bastard i julklapp så det och en övernattning samt lite strosande i storstaden var inplanerat.
vi besökte dessutom soldes kafferosteri och fick en frank nostalgisk känsla i maggropen samt en gudomlig kaffesmak på tungan.
raw food house avnjöt jag min typ av mat.
naturlig, ren och smakrik.
love it!

bastard.
underbar miljö och fantastisk mat.
gillar konceptet starkt.

soldes kafferosteri.


min lyx slutade inte för min mamma hade givit mig en spavistelse i julklapp så redan på söndagen igen for jag iväg mot ystad saltsjöbad i mammas sällskap.
bubbelbad, massage, fantastisk utsikt och supergod mat.




fint golv och favoritstolar (thonet) i en av ystad saltsjöbads restauranger.


resten av veckan bestod av arbete, mestadels på blodcentralen.
idag.
fredag.
tar mig en promenad bakom huset, mest för att njuta av den friska, kyliga luften och utsikten.
frosten på trädkronorna.
magisk.








värmde mig här en liten stund efter promenaden och innan jag ska sätta igång med j. levau shop arbete.
har sådan satans nice känsla i magen just nu.
tror det kallas lycka.
helt överförälskad i mitt liv.
vårt liv.
enkelheten.
och att vara nöjd med att bara sitta och titta och lyssna på mina barn.
hålla om dom och se deras glädje i småsaker, i stora saker, i nästan allt.
fantastisk känsla.
mina hjärnspöken pallar inte mer nu märker jag.
de viftar hejvilt med den vita flaggan.
orka vara missnöjd.
orka sträva efter lyckan som egentligen bara kan finnas inom dig.
jag har nog egentligen varit ledsen (besviken på mig själv) över att jag inte kunnat hitta den här känslan.

livet ska vara härligt!
njutbart.
naturen (bara promenaden imorse alltså. waoo.), möte med underbara människor med goda hjärtan, längtan efter äventyr, nya platser, eller längtan efter att bara ligga i soffan bredvid barnen och se en film och hålla små deras händer.
att läsa en bok för aston innan han ska sova och låta honom läsa en mening eller två då och då och se hur det lyser av stolthet i ögonen på honom.
"jag kan läsa mamma".....
<3!

jag längtar också efter morgondagens yogapass.
ska bli härligt.
sedan ska hela familjen på bio.
för första gången :).
förstagångengrejer är nice.

ja.
livet och humöret går upp och ner men så här bra känsla har jag nog aldrig haft i mörka, kalla februarimånad.
hoppas den består och önskar er detsamma.

det finns mycket man kan irritera sig på, grubbla över och bli upprörd för i vår sjuka men ändå otroliga värld....men, att lära sig att bemästra dessa känslofenomen är det absolut främsta man bör lägga sin energi på.
det och att sluta söka.
"vad vill jag göra med mitt liv?"
...ja men, leva så klart och bara vara lycklig känns väl som det bästa alternativet.
och den möjligheten finner du endast i ditt eget sinne.
och hur befläckat det än är (av samhället, uppväxt, osv....) så kan du läka det lika bra som ett skavsår.
och märk väl.
ett skavsår läker som allra bäst i en frisk, lugn och hälsosam kropp ;)....(var tvungen att belysa kostens och antistressens roll i det hela här också :))



kram på er och ha en fin helg!






//jennifer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar