söndag 15 februari 2015

en orm, en bebiskanin och kärlek.


hej!

tänka sig.
alla tavlor hänger kvar.
jag  har alltså inte tröttnat än vilket är fantastiskt för att vara mig, hehe.
och man kan ju byta bilder i själva ramarna ganska enkelt.
så tröttnar jag får printern arbeta sig fram lite konst för att skapa lite change.



ja, den här bilden kan man ju aldrig tröttna på :).



efter ett lite hängigt veckoslut med köriga magar så repade sig killarna galant och igår, när mannen spelade fotbollsmatch, tog vi en kärleksrunda i landskrona.
jag lovade dom en alla hjärtans dag-present i leksaksbutiken och snacka om att killarna blev exalterade.
mio avgudar ormar (till hans mors stora fasa. urk) så han föll pladask för en stor plastig/kemisk beklädd orm.
och aston valde ut limited edition fotbollsbilder från butikens egna fotbollspärm och köpte en söt bebiskanin.
ironiskt nog :).
orm käka bebiskanin...ja, ni förstår, hehe.
sedan blev det fika på stan.
att man kan ta med två små pågar själv på stan det är någonting helt nytt för mig/oss.
förr har man alltid våndats och varit orolig att det skulle bli kaos.
vilket det alltid blev.
skrik, bråk, trams, flams och en mamma med stressen i halsen.
men nuförtiden, killarna är ju efterallt hela 4 och 6 år, så går det utmärkt.
ja, en kort tid i alla fall.
ett längre restaurangbesök är nog inte aktuellt riktigt än (inte utan ipads/telefoner och annan underhållning dvs.).
men tids nog!
och jag älskar detta.
avslappnat och skönt.
jag litar på killarna nu (mer den store än den lille så klart men mio följer brorsans exempel ganska bra)...de har fattat grejen tror jag.



på torget fann jag en snygg flaskdiskborste, smörknivar i trä och en honungsslev för 70 sek jämnt.
helnöjd med det.



och vad har köket med familjeidyllen att göra kan man nog fråga sig :).
jag hann städa det medan killarna lekte med 203 gosedjur i hallen.
ok, sedan fick jag iofs städa undan gosedjur.
men ändå.
de leker otroligt bra tillsammans.
i flera timmar kan de samspela utan bråk.
det allra bästa är att bara sitta, som jag gjorde när väl köket var klart, och lyssna på deras samtal och lekar.
hur de skrattar tillsammans och utvecklas.
det värmer i mammahjärtat och det går inte en dag/knappt några minuter egentligen i deras närhet som man inte ler eller skrattar högt.
det är så fantastiskt med syskon.
ja, med barn.
ärliga och härliga.
de har verkligen lärt mig mycket.
fått mig att växa, mogna och inse det absolut viktigaste i livet.
att må bra...
att få känna denna grymma kärlek.
magiskt.



+++++++++++++++++++++++++++++++++++



och det är lika fantastiskt med en man som fixar grymmaste hjärtemiddagen med hjälp från sin duktiga kockvän (som förfixat lite gourmeträtter).
sedan stängde vi teven, slängde bort de satans mobilerna och spelade poker och pratade framtid.


en fin dag helt enkelt.




hoppas ni också hade en härlig dag!




och till alla er med småbarn.
tiden kommer då ni verkligen får njuta och andas.
lovar ;).





kram//jennifer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar