lördag 15 mars 2014

a mix.


ja, nu när kraftiga och isande vindar dominerar skånes väderlek igen så går tankarna åter till braskaminer och rykande hett te i soffan under en filt.
men vi fick njuta en del i veckan av sol och värme och vad som komma skall.
härligt och man lapade i sig ton av ny energi som kanske räcker ett tag framöver, men inte mer än en månad sedan vill jag se dig igen solen.
bilden ovan tog jag på vindåkra gård när jag var där med några vänner för några veckor sedan.
en riktigt härlig miljö det där och ett ställe jag gärna besöker igen.



vindåkra gård med en interiör helt i min smak.
här är ett perfekt bevis på att man inte behöver skrikiga färger för att skapa värme och skön känsla.
allt handlar om material, olika naturnära färgtoner och mjuka övergångar mellan starka kontraster.
gården har även fina lokaler för festligheter.
ett tips.



på tal om något annat som värmer min själ så är det konstverk med det där lilla extra.
ett av printet hamnade snabbt på mios vägg ovanför sängen.
han älskar månar...och pingviner.
mio: det är erik i "happy feet 2".
<3!

@jenniferlevau
i mitt sovrum och printet "in my lungs" av petra nickson.


ännu ett print som ni kan klicka hem i shoppen.
historien bakom bilden berör.


mer och fler finheter från mackapär print shop.
"snart kommer den", isbjörnen bärandes på ett hus, är helt underbar.
skapad av maria hedlund.
ulrikas egna fiskar ser ni inte på bild men de kan ni även klicka hem i hennes print shop och jag hoppas få ha dom i mitt sortiment snart också.
fiskar är hett :).


snart ett år sedan jag blev fru levau och jag är så otroligt glad för att vi tog steget.
jag bär ingen ring och folk undrar ibland varför och höjer ögonbrynen som om jag vore knäpp.
men ringen bevisar ju ingenting egentligen.
jag älskar ju inte robin mer eller mindre bara för en ring.
och vad bryr jag mig om vad andra tycker och tänker.
robin har sin på sig varje dag och det får han om han vill, men hade han tagit av den hade jag inte undrat.
jag vet vart vi står...:).
men det är det här med stora bröllop och allt överdrivet runtikring som jag tycker kan bli lite too much ibland.
är det för en själv man gör det eller för att bevisa någonting för andra?
ju större bröllop desto lyckligare är vi.....?
fast en fest kan vara kul för alla inbjudna, så klart.
en kväll att minnas...
och så länge man tänker så så tycker jag det är helt ok, så länge man är ok med det (och de stora utgifterna :)) själv.
jag printar lite av våra bröllopsbilder as we speak.
tänkte att de kunde få värma våra vita väggar med lite kärlek.

och förresten.
just nu i j. levau shop.

tube 925 necklace small 30 % off samtidigt som ni endast behöver handla för 500 SEK för att få fri frakt.
gäller framtill söndag 15/3.





idag blir det kanelbullebak och hemmamys.
kanske lite städ och j. levau shop jobb.




hoppas ni får en fin dag!






kram//jennifer

2 kommentarer:

  1. Intressanta tankar kring bröllop och giftermål. Jag har själv aldrig drömt om nåt stort bröllop och har faktiskt ganska svårt att se mig själv som gift. Kanske beror på att jag lever som singel idag och aldrig gillat en kille så mycket att jag kunnat tänka mig att gifta mig med honom. Men det är ju en (om än ganska stor) parentes. Om jag någon gång gifter mig vill jag ha det väldigt litet, intimt och oplanerat. Med bara de närmsta närvarande. Och i en klänning jag kan använda många gånger därefter.

    En helt annan sak, har du sett bloggen minimalisterna.se? Utan att känna dig personligen tror jag att du skulle kunna gälla de tänkvärda inläggen.

    Tack för en smart och bra blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej Jennifer.
    Tänkte precis som du gjorde kring bröllopet.
    Inte ville vi lägga 100.00:- på ett bröllop, för en dag, jag är inte den som vill vara så i centrum.
    Så vi gifte oss, bara vi två, i smyg, enkelt och snabbt.
    För man gör det ju för sig själv och inte för alla andra.
    men en stor fest är väl snart dax tycker vi...men när? vem tar barnen? ...suck! Kram!

    SvaraRadera